Hyödyntääkö yrityksesi asiakasrekisterin tehokkaasti?

Pyöriikö yrityksesi asiakasrekisterissä satoja nimiä käyttämättömänä? Ihmisiä, jotka ovat tämän hetkisiä asiakkaita, tai ainakin viimeaikaisia ostajia. Asiakasrekisteri on olemassa vain kertoakseen jo tehdyistä kaupoista samalla, kun olemassa olevalle asiakkaalle olisi kuitenkin seitsemän kertaa helpompi myydä kuin uudelle asiakkaalle. Olemassa oleva asiakasrekisteri tarjoaa loistavia lisämyynnin mahdollisuuksia, jotka jäävät monelta yritykseltä käyttämättä.

Telemarkkinointi sopii erinomaisesti lisämyyntiin

Myyminen jo olemassa olevalle asiakkaalle on tehokkuutensa lisäksi myös hyvä tapa ylläpitää asiakassuhdetta ja parantaa asiakaskokemusta. Telemarkkinointi on yksi tehokas tapa hoitaa yhteydenpito ja lisämyynti olemassa olevalle asiakkaalle. Telemarkkinointi sopii lisämyyntiin tehokkuutensa ja nopeutensa ansiosta. Tämän lisäksi puhelinkontaktin henkilökohtaisuus tuo sopivaa vaihtelua digitaaliseen kanssakäymiseen. Ammattitaitoisilta soittajilta lisämyynti onnistuu helposti, jolloin yritys voi keskittyä pyörittämään toimintansa arkea.

Jatkuva yhteydenpito ja erilaiset yhteydenotot tukevat asiakaskokemusta

Yhteyttä asiakasrekisteriin voi pitää monella eri tavalla. Näitä erilaisia yhteydenpidon muotoja kannattaakin hyödyntää lisämyynnin eri vaiheissa. Gainerin digiTele on juuri tällaisiin monimuotoisiin kokonaisuuksiin suunniteltu konsepti. Digitaalisen markkinoinnin ja telemarkkinoinnin yhdistäminen tarjoaa yhteydenpidolle erilaisia ulottuvuuksia.

Esimerkiksi, yrityksellä voi olla asiakasrekisterissään tietty asiakasryhmä, jolle uusi, pian lanseerattava tuote, sopisi täydellisesti. Uuden tuotteen markkinointi voidaan esimerkiksi aloittaa sähköpostimarkkinoinnilla ja targetoiduilla sosiaalisen median viesteillä, joilla rakennetaan mielenkiintoa kohta lanseerattavaa tuotetta kohtaan. Tätä seuraavassa viestissä tuodaan esiin lanseerauspäivä ja kasvatetaan mielenkiintoa entisestään. Lopulta lanseerauspäivänä rekisterin innokkaimmille lukijoille ja osallistujille soitetaan ja myydään tuotetta. Näin lisämyynnistä on rakennettu tehokas kokonaisuus, jossa digimarkkinointia hyödyntämällä on tehostettu telemarkkinoinnin tulosta.

Asiakasrekisteri tarjoaa myös hyödyllistä tietoa

Lisämyynnin lisäksi asiakasrekisteriä kannattaa hyödyntää tiedon hankinnassa. Olemassa olevat asiakkaat ovat paras kanava saada tietoa palveluiden ja tuotteiden toimivuudesta. Pitämällä yhteyttä asiakkaisiin voi saada myös erinomaisia ideoita uusiin tuotteisiin ja palveluihin. Jatkuva yhteydenpito viestii asiakkaalle siitä, että yritys oikeasti välittää asiakkaistaan ja arvostavat heidän mielipiteitään. Näin parannetaan asiakaskokemusta, mikä vuorostaan voi parantaa lisämyynnin tulosta.

Lisävinkkejä asiakasrekisterin hyödyntämiseen?

Ota meihin yhteyttä!

AJANKOHTAISTA